چطوری بازاریابی صادراتی کنیم؟

توسط

میگن #لاک_پشت ها جزو حیواناتی هستند که بیشترین طول عمر رو دارند، بعضی هاشون تا یک قرن زنده اند. یکی از ویژگی های لاک پشت که همه ما با اون آشنا هستیم، #آهسته و #پیوسته رفتن هست. اصلن انگار نمیفهمن عجله چیه. اون داستان خرگوش و لاک پشت که یادتونه!!

یکی از اولین چالش های که برای یک #صادراتچی پیش میاد، پیدا کردن جواب این سوال هست. قبل اینکه درباره جواب سوال صحبت کنیم، می خوام از الزامات صادرات بگم. تجربه به من نشان داده برای شروع بازاریابی صادراتی شما باید به دو ابزار مجهز باشید:
۱- مهارت متوسط به بالا زبان انگلیسی: برای ارتباطات و تحقیق در بازار جهانی.
۲- ابزارهای ارتباطی (سایت، کاتالوگ، کارت ویزیت) برای معرفی درست و صحیح خود به #مشتری_خارجی. شما یا خودتان این مهارت‌ها را دارید یا کسی را استخدام می کنید که این مهارت ها را دارد.

اگر دو مورد بالا را داشتید، حالا :
۱-ابتدا باید پیام_بازاریابی خلق کنید تا آن را به مخاطبان هدفتان، که همان خریدارها هست برسانید.
۲- ابزارهای بازاریابی خود را بسازید. این ابزارهای شامل وب سایت، ایمیل_مارکتینگ، شبکه های اجتماعی، پلتفرم های ارتباطی مانند واتس_اپ_بیزینس می شود که پیام بازاریابی شما را به خریداران می رساند.
۳- برنامه توسعه صادراتی خود را تدوین کنید.
۴- بدون قضاوت، پیوسته اقدام کنید و به برنامه خود متعهد باشید.

و در نهایت یک لاک پشت باشید و پاداش صبوری خود را بگیرید. من به روش میگم بازاریابی_لاک_پشتی که مختص صادرات هست. 

ممکن است بپسندید

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.