اول از همه بگم خودم پنج شش ماه که از #فیس_بوک دارم استفاده می کنم و تجربه جالبی بود برام. هیچ وقت فک نمی کردم بشه برای بازاریابی_B2B ازش استفاده کرد. اما تو این مدت پتانسیل هایی در فیس بوک دیدم که به شدت می تونه برای فروش_b2b موثر باشه، بویژه برای کشورهای اطراف ایران!!
قابلیت های #فیسبوک برای بازاریابی بسیار گسترده است ولی بخش هایی که برای من صادراتچی جذاب بود ایناس:
۱- صفحه کمپانی: شما می تونی مثل لینکدین یه صفحه کمپانی بسازی و البته پیج های کلی شرکت رو هم پیدا کنی!!
۲- ساخت گروه: این ویژگیش خیلی باحاله، می تونی یک گروه بسازی و کلی شرط و شروط بزاری. و هم اینکه کلی گروه داره که می تونی عضوشون بشی!!
روش من برای استفاده از فیس بوک اینطوری بوده تا الان:
۱- تو گروه های مرتبط با حوزه فعالیتم عضو میشم.
۲- یه گروه اختصاصی مرتبط با محصول خودم ساختم.
۳- با افراد حاضر در گروه هایی که عضو هستم، کانکت میشم.
۴- اونها رو دعوت به عضویت در گروه خودم می کنم.
۵- به طور مداوم در گروه خودم و گروههایی که عضو هستم، مطلب منتشر می کنم.
از نتیجه کار تا الان راضی هستم و دارم بیشتر یاد میگیرم. علی الخصوص برای کشورهای عربی خیلی خوب جواب میده. افغانستان هم خیلی خوبه. اطلاعات زیادی میشه ازش استخراج کرد.