۷ قانون بازاریابی تلفنی

توسط

همانطور که قبلا هم درباره بازاریابی تلفنی گفتم، کارکردن با تلفن یک مهارت است که باید آن را یاد گرفت. برای یاد گرفتن این مهارت باید قواعد بازی آن را هم یاد داشته باشیم. در این مقاله سعی می کنم شما رو با ۷ قانون بازاریابی تلفنی آشنا کنم که نقش عمده ای در موفقیت شما دارد  و اگر دوست داشتید می توانید اصل مقاله را هم از اینجا دریافت و مطالعه نمایید.

قانون اول: حضور ذهن[۱]

در واقع این قانون بیان می کند که شما باید در کوتاه ترین زمان ممکن توجه مخاطب خود را جلب و به هدفی که از تماس تلفنی دارید دست یابید و گرنه با گذر زمان موفقیت شما کاهش می یابد. در شکل زیر به خوبی این مفهوم نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید شما باید در کمتر از ۵ دقیقه به هدف خود از تماس تلفنی دست یابید و گر نه با گذشت زمان میزان اثرگذاری شما به کمترین مقدار می رسد. برای این منظور باید ساختار و محتوای تماس تان مشخص باشد و با سوالات کلیدی به آن چه می خواهید دست یابید.

قانون دوم : پافشاری[۲]

تداوم و تلاش برای اینکه به مخاطب خود دست یابید، مهمی در بازاریابی تلفنی است. بیشتر فروشندگان پس از یک یا دو تماس ناامید شده و دیگر تماسی برقرار نمی کنند. در حالی که این آمار برای فروشندگان حرفه ای بین ۶ تا ۹ تماس است. در حالی که شانس موفقیت شما از تماس ۵ به بعد افزایش می یابد ولی تعداد افرادی که به این تعداد تماس می رسند بسیار اندک است.

قانون ۳: زمان تماس[۳]

قانون مهم بعدی که باید به آن توجه کرد این است که در چه ساعتی باید تماس گرفت. خیلی از فروشندگان به این مورد توجه ندارند و همین باعث می شود که کارایی آن ها کاهش یابد. در شکل زیر بهترین زمان های تماس نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید ساعت اولیه صبح و اواخر روز کاری بهترین زمان برای تماس است زیرا شانس دسترسی شما به افراد افزایش می یابد.

قانون ۴: کدام روز[۴]

این قانون بیان می کند که کدام روزهای هفته بهترین نتیجه از تماس تلفنی را می گیرید. طبق تحقیقات روزهای میانی هفته بهترین زمان برای تماس تلفنی است. به عبارتی دوشنبه و سه شنبه (به وقت ایران) بهترین زمان برای پیداکردن افراد مختلف است. نتیجه این تحقیق در شکل زیر نشان داده شده است.

قانون ۵: بهینه سازی[۵]

این قانون بیان می کند که شما باید بهترین زمان تماس با مشتریان صنعت خود را پیدا کنید و نباید هر زمانی با آن ها تماس بگیرید. معمولا اگر تماس های تلفنی خود را ترک کنید و هواستان به عددهای تماس تلفنی تون باشه به راحتی این موضوع دستتان می آید که چه موقع باید تماس بگیرید.

قانون۶: تماس مستقیم[۶]

شما باید سعی کنید تا به طور مستقیم با شخص مورد نظرتان تماس برقرار سازیی. به عبارتی هر چه بتوانید اطلاعات بیشتری درباره مشتری هدف پیدا کنید و به طور مستقیم با او ارتباط سازید، شانس موفقیت شما افزایش می یابد.  در جدول زیر مشاهده می کنید که فروشنده ششم، با تکمیل و دسترسی به اطلاعات شخصی بیشتر توانسته است نزدیک ۳۳ جلسه در ماه هماهنگ کند.

قانون ۷:  شماره تماس[۷]

این قانون اشاره به این نکته دارد که برای اینکه مخاطبان شما به تماس هایتان پاسخ دهند باید از شماره های تماس محلی استفاده کنید. در واقع نکته این قانون این است که اگر برای ماموریتی به شیراز رفته اید و می خواهید با تعدادی از مشتریان بالقوه خود تماس حاصل کنید بهتر است از تلفن های همانجا استفاده کنید.

 

حالا که با این هفت قانون آشنا شدید، از شما انتظار می رود که تماس های تلفنی تان از این به بعد با کارایی بیشتر همراه باشد.

[۱] immediacy

[۲] Persistency

[۳] Time of Day

[۴] Day of Week

[۵] Optimal

[۶] Direct Dial

[۷] Caller-ID

ممکن است بپسندید

۲ نظر
  1. پریا فتحی پور 3 ماهپیش
    پاسخ

    مطالبتون مفید و عالی بود.تشکر

    • محمد حاتمی 3 ماهپیش
      پاسخ

      سپاسگذارم، خوشحالم که مطالب براتون مفید بود

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.