۷ اصل برای نفوذ بر خریداران

توسط

همه دوست داریم که بر دیگران نفوذ داشته باشیم تا بتوانیم نظرات و خواسته هایمان را مطرح کنیم و در نتیجه آن ها را متقاعد کنیم در راستای خواسته ما، کاری را انجام دهند. برای این امر، مقالات و کتاب های زیادی نوشته شده است که هر کدام در برگیرنده نکات آموزنده بسیاری است که به ما این قدرت را می دهد تا بتوانیم دیگران را مجاب کنیم. من هم مثل شما کتاب ها، مقالات و موضوعات زیادی در این باب دیده و خوانده ام. در این نوشتار شما را با ۷ اصل آشنا می کنم که به من کمک کرده اند تا به خواسته‌هایم سریع تر دست یابم.

۱- لبخند

اولین و مهم ترین اصل ارتباطی لبخند است. به اندازه کافی درباره آن مطلب نوشته شده است. معجزه ای است که باعث شگفتی در زندگی می شود. این معجزه باعث می شود که شما راحت تر و سریعتر با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و به مرور زمان تبدیل به فتح کننده قلب ها بشوید. پس لبخند را هیچ گاه فراموش نکنید.

۲-ارزش متقابل

برای آنکه به خواسته های تان برسید باید بتوانید از زبان دیگران صحبت کنید یعنی یک محرک پیدا کنید که برای طرف مقابل نفع دارد و با صحبت از آن، خواسته هایتان رابیان و به آن جامه عمل بپوشانید. در واقع شما باید نفع طرف مقابل را هم دیده باشید. این جمله رو همیشه بیاد داشته باشید: در روز داغ تابستان می خواهید به ماهگیری بروید، بستنی برای شما دلچسب است و برای ماهی کرم!!! با کدام یکی می روید رودخانه؟

۳- نام افراد

این نکته در زندگی معجزه می کند، همواره نام افراد بویژه نام کوچکشان را به خاطر بسپارید. این باعث می شود که آن ها با شما احساس صمیمیت کنند. حتی اگر در به خاطر سپردن نام ها برای اولین بار مشکل دارید مثل من، حتما آن ها را یادداشت نمایید.

۴- سپاسگذاری کردن

شما باید نشان دهید که به علایق دیگران علاقمند هستید. این باعث افزایش محبت و در نتیجه بالارفتن دوستی می شود. از کارهای کوچک شان همواره تشکر کنید و با اینکار محبت آن ها را از آن خودت خواهی کرد.

۵- شنونده بودن

وای بر شما اگر شنونده خوبی نیستید زیرا این باعث می شود که این باعث می شود که از چشم طرف مقابل بیفتید. شنونده خوبی باشید و سعی کنید افراد را تشویق به صحبت کنید تا درباره خودشان و چیزهایی که برایشان مهم است، صحبت نمایند. آن وقت آن ها تو را بی نهایت دوست خواهند داشتند. این روزها شنونده خوب کم پیدا می شود!!!

۶- حس مهم بودن

انسان ها دوست دارندکه مهم باشند، پس این حس را به آن هابه دهید. برای این کار باید از آن ها تعریف و تمجید با دلیل کنید و اگر غیر از این باشد، در جرگه چاپلوسان قرار می گیرید. از کارهای خوب آن ها قدردانی کنید، آن ها درک می کنند و آنگاه تغییر را می بینید.

۷- انتقاد مستقیم، ممنوع!

همواره به خاطر داشته باشید که افراد هم مانند شما، انسان هستند و درگیر احساس. وقتی آن ها را مستقیم مورد خطاب قرار می دهی، در مقابل تو گارد می گیرند زیرا دوست ندارند محکوم شوند. همانند مجرمانی که خود را مجرم نمی دانند. سعی کن خودت را در موقعیت آن ها بگذاری و آن را درک کنی و سپس سعی در انتخاب واکنش مناسب کنی.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با من در تماس باشید.

 

ممکن است بپسندید

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.