چهار محتوای اصلی برای بازاریابی B2B

توسط

تغییر و تحولات در کسب وکارهای B2C به کسب وکارهای سازمانی رسیده است. یکی از این تحولات کلیدی نقش محتوا در بازاریابی است. سازمان باید نشان دهند که چگونه می توانند نیازهای افراد را برطرف سازند و محتوا نقش مهمی در این زمینه دارد. با محتوا مناسب می توان به مخاطبان نشان داد که کجا برای آن  ارزش افزوده ایجاد می گردد. بازاریابی سازمانی هم از این امر مستثنی نیست. سازمان ها باید نشان دهند که خدمات و محصولات‌شان چگونه می تواند برای سازمان های دیگر ارزش افزوده ایجاد کند و نیازهای آن ها را برطرف سازد. در این مقاله شما به سوالات زیر پاسخ داده می شود:

  • روند بازاریابی محتوا در کسب وکارهای سازمانی چگونه است؟
  • چرا از بازاریابی محتوا استفاده می شود؟
  • چه محتواهایی برای کسب وکارهای سازمانی مناسب است؟

محتواهای تولیدی در کسب وکارهای سازمانی تفاوت چشمگیر باهم دارند، این محتواها با اهداف متفاوتی استفاده می شوند. دلیل اصلی که از محتوا در بازاریابی استفاده می شود این است که با توجه به هزینه کم آن، می‌توان به خوبی نشان داد که محصول یا خدمت چه ارزش افزوده‌ای می‌تواند برای سازمان بوجود آورد.

امروزه با توجه ب توسعه شبکه های اجتماعی و دیگر ابزارهای ارتباطی، سازمان ها می توانند با تولید محتوا به شیوه های گوناگون با افزاد ارتباط برقرار کنند. در واقع چون کانال ارتباطی افراد با یکدیگر متفاوت است و برای برقراری ارتباط با طیف های متفاوت باید در کانال های مختلف حضور یافت تا آن ها شما را بتوانند ببیند. هر کدام از این ابزارهای باعث تحقق اهداف متفاوتی می شوند که برای هر سازمان ممکن است متفاوت باشد. با این وجود می توان گفت که سازمان های از بازاریابی محتوا برای رسیدن به اهداف زیر استفاده می کنند:

  • تعامل با مشتریان
  • تولید سرنخ
  • آگاهی از برند
  • فروش
  • وفاداری مشتریان
  • تغذیه سرنخ ها

با توجه به اینکه ما می‌توانیم محتوا را در قالب‌های متفاوتی تولید کنیم این امر باعث می‌شود که با تنوع گوناگونی در محتوا روبرو شویم.سوالی که اینجا مطرح است کدام محتوا برای بازاریابی B2B مناسب است؟ تحقیقات نشان داده است که از میان طیف گوناگون محتوا، چهار نوع محتوای زیر مناسب ترین است:

  • داستان : داستان و داستان سرایی باهعث می شود که شنونده بتواند خود را در جایگاه شخصیت داستان قرار دهد و با آن ارتباط برقرار نماید. بنابراین بهترین روش برای انتقال چگونگی تولید ارزش افزوده است.
  • ویدئو : نیاز به تعریف نیست که چون افراد خسته هستند و از طرفی سرعت ویدئو (نور) با سرعت اطلاعات دریافتی ما تقریبا برابر است، باعث می شود که مخاطب جذب موضوع شود و هواسش پرت نگردد.
  • تصویرسازی داده ها: این امکان باعث می شود که شما بتوانید داده ها و حجم بالای اطلاعات را در قالب تصاویر گویا و هدفمند ارائه دهید و مخاطب بتواند براحتی اطلاعات را دریافت کند. نمونه این کار را اینفوگرافیک می بینیم.
  • گیف های متحرک: این در واقع همانند ویدئو است ولی چون تشکیل شده از چند عکس است که به صورت حرکتی به نمایش در می آیند برای مخاطب جذاب است. از طرفی مدت این نوع محتواها کم است و با پذیرش مخاطب روبرو می گردد.

با توجه به اینکه در حال تدوین یک فایل پی دی اف درباره بازاریابی محتوا در کسب وکارهای سازمانی هستم، این مقاله رو به صورت خلاصه قرار دادم. منتظر اون فایل باشید.

 

ممکن است بپسندید

۲ نظر
  1. اختیاری 8 ماهپیش
    پاسخ

    لطفا بیشتر در ایناره توضیح بدهید.

    • محمد حاتمی 8 ماهپیش
      پاسخ

      حتما در مقالات آتی بیشتر توضیح می دهم

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.