چطوری بهترین مشتریان سازمانی را شکار کنیم؟

توسط

در این اوضاع اقتصادی ایران که با تورم و رکود همراه است بازاریابی و فروش سازمانی با چالش سنگینی همراه شده است. به عبارتی پول هست و کسی میل به هزینه کردن ندارد و همه منتظرند!! و این اتفاق باعث می شود که اگر سازمانی نتواند خدمات یا محصولات خود را بفروشد، نتواند بقای خود را تضمین کند. سوالی که در این شرایط مطرح است اینه که چه باید کرد؟

می توان گفت مهمترین اصل برای هر سازمانی یافتن مشتری است تا بتواند محصول یا خدمت خود را ارائه دهد. همه می دانیم که خود پیدا کردن مشتری یک هزینه است و در این شرایط ما نمی توانیم برای هر سازمان یا شرکتی وقت بگذاریم، چون در باعث تحمیل هزینه به سازمان می گردد. پس باید طوری عمل کنیم که با کمترین هزینه بیشترین درآمد را خلق کنیم.اما سوالی که  اینجا مطرح است اینه که چطوری سازمان مناسب را برای ارائه محصول یا خدمت خود پیدا کنیم؟ با توجه به تجربه ای که تا کنون کسب کرده ام شما را با ۹ روش که کمک می کند بهترین مشتریان خود را شکار کنید، آشنا می کنم:

۱- آبدیت اطلاعات مشتریان

اولین منبعی که به شما کمک می کند تا بیشترین فروش و درآمد را داشته باشید، مشتریان کنونی است. شما باید با مشتریانی که دارید بهترین ارتباط را برقرار کنید و اطلاعات پروفایل این مشتریان را آبدیت و بروز نگه دارید تا بتوانید در چرخه خرید بهترین پیشنهادات را به این مشتریان بدهید. یادتان باشد در این شرایط باید در به تعداد زیاد در حجم کم فروش نمایید.

۲- مدل کردن بهترین پروفایل مشتری

شما باید بهترین مشتریان خود را جدا کنید و آن ها را مدل کنید. با این کار پروفایل هر مشتری را می سازید و این باعث می شود که بدانید چه سازمان ها و شرکت هایی به محصول یا خدمت شما رغبت نشان می دهند.

۳- ساختن پروفایل مشتریان هدف

شما باید بدانید که دنبال چه نوع مشتریان هستید. در چه صنعت هایی باید فعالیت کنید و این موضوع بسیار مهم است زیرا شما در کسب وکار باید تمرکز داشته باشید تا بتوانید به نتایج ملموس برسید. برای شناسایی مشتریان هدف، شما می توانید از پروفایل های موجود نیز استفاده نمایید.

 

۴- مهارت های لینکدین

شما باید در جوامع تخصصی کسب وکار حضور داشته باشید. یکی از پلتفرم هایی که باید در آن فعالیت داشته باشید، لینکدین است. اگر استفاده از لینکدین را یاد داشته باشید، می تواند یک منبع قوی برای مشتریان بالقوه باشد.

۵- تولید محتوا

در عصر اینترنت شما باید سازمان ها و شرکت ها را آموزش دهید تا به کاربردی بودن محصول شما پی ببرند. برای این منظور شما باید بر اساس سفرخرید مشتری محتواهای گوناگونی تولید کنید و او را آموزش دهید.

۶- استفاده از تبلیغات هدفمند

برای موفقیت در این عصر پر رقابت شما نمی توانید تبلیغات را نادیده بگیرید و باید به آن توجه ویژه کنید اما به هر جهتی هم نباید تبلیغ کنید و از موثر بودن تبلیغ باید تا حدودی مطمئن بود. برای این منظور باید تبلیغات آنلاین استفاده نمایید تا بتوانید به طور دقیق مخاطب اصلی خود را مورد هدف قرار دهید.

۷- درخواست رفرال

یکی از منبع های اصلی برای موفقیت در فروش، گرفتن مشتری رفرال از مشتریان موجود است. حتما از این پتانسیل حداکثر استفاده را نمایید تا قیف فروش خود را با کمترین هزینه پر نمایید.

۸- پارتنر شدن با افراد حرفه ای

برای اینمه بتوانید راحتر و سریعتر فرآیند خرید مشتری را طی کنید، باید با افراد حرفه ای و معروف صنعت خود بهترین رابطه را داشته باشید و با تعریف نوعی همکاری تجاری، آن ها را تشویق کنید تا شما را به مخاطبان هدفی که خود رابطه دارد، آشنا سازند.

۹- ارائه پیشنهادات خاص غیرقابل رد شدن

در نهایت شما در مذاکرات سازمانی خود باید چابک و سریع باشید و بهترین پیشنهادات را ارائه دهید. باید با شناخت و بررسی دقیق نیازهای مشتری، پیشنهادی ارائه دهید که مشتری نتواند درباره آن به شما نه بگوید. درباره این موضوع حتما مقاله ای جداگانه خواهم نوشت، چونکه بر حسب تجربه دیده ام که بسیاری از سازمان ها روی پیشنهادات خود کاری نمی کنند و همینطوری ارائه می دهند و باعث از دست دادن مشتری می شوند.

امیدوارم با بکارگیری یا بهبود این موارد در سازمان خود بتوانید فروش را حفظ نموده و با موفقیت از این وضعیت اقتصادی خروج نمایید.

 

ممکن است بپسندید

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.