قیف فروش سازمانی چگونه عمل می کند؟

توسط

همه ما می دانیم که فروش بازی اعداد است (اگر هم نمی دونستید الان، می دونید!!!) و برای موفقیت در فروش باید بتوانیم با اعداد بازی کنیم. اما سوالی که مطرح است این اعداد چی هستند و چطور باید آن ها را بهبود داد. اصطلاح قیف فروش حتما یکبار هم به گوشش تون خورده است اگر در سازمان حرفه ای و یا خودتان به صورت حرفه ای فروش را دنبال می کنید حتما با این بحث آشنا هستید. قیف فروش نشان می دهد که شما باید با چه تعداد مشتری بالقوه در ارتباط باشید تا در نهایت بتوانید یک قرارداد ببندید. به طور عادی برای اینکه بتوانید یک جلسه فروش بگذارید شما باید با ۱۰ مشتری بالقوه صلاحیتدار صحبت نمایید و در نهایت از هر ۱۰ جلسه به یک فروش دست یابید.  به عبارتی از هر ۱۰۰ تماس به یک فروش دست خواهید یافت. اما اگر بخواهید به صورت دقیق تر این موضوع را بررسی کنید، بهتره به شکل زیر نگاهی بیندازید:

این قیف یکی از مطرح ترین قیف های برآورد فروش در بازاریابی سازمانی است که به شما نشان می دهد چطوری فیلترینگ قیف روی وردی ها صورت می گیرد تا در نهایت از ۷۲ مشتری بالقوه صلاحیتدار، شما به ۶ فروش دست یابید. به عبارتی اگر می خواهید که در فروش سازمانی به موفقیت بیشتری دست یابید باید یتوانید عددهای فروش خود  را بهتر و با کیفیت تر نمایید. برای آنکه این اعداد را بهبود ببخشید به برخی مهارت های نیاز دارید که به ترتیب آن ها را نام می برم:

از طرفی Mike Weinberg در کتاب خود این موضوع را نیز مطرح می سازد و بیان می کنه برای آن که تبدیل به یک فروشنده حرفه ای گردید، همیشه باید از اعداد فروش خود آگاه باشید. به عقیده او حرفه ای های فروش سازمانی، قیف فروششان به صورت زیر است:

حالا به عنوان یک فروشنده سازمانی شما باید سعی کنید که همواره عددهای فروشتان را بهبود بخشید تا بتوانید به موفقیت دست یابید.

 

ممکن است بپسندید

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.