راهنمای جامع ایمیل مارکتینگ

توسط

وظیفه اصلی بازاریابی تولید سرنخ‌هایی است که بتوان با ایجاد یک استراتژی مناسب، این سرنخ‌ها را تبدیل به مشتری دائمی کرد. منظور از لید کسانی است که به هر طریقی برای اولین بار با ما ( محصول یا خدمت) آشنا می‌شوند و ممکن است در نهایت تبدیل به مشتری شوند. در واقع می‌توان گفت تمامی تلاش بازاریابان ایجاد لید یا سرنخ است.  ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از ابزارهای عصر بازاریابی دیجیتال نقش بسیار چشمگیری در فرآیند تبدیل لید به مشتری وفادار دارد

 نتایج آماری نشان داده است اگر شما یک دلار در ایمیل مارکتینگ سرمایه‌گذاری کنید، ۴۰ برابر آن را دریافت می‌کنید. شگفت انگیز است نه؟ اما برای رسیدن به این بازده چه باید کرد، برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ شما باید شش قدم را طی کنید:

  • قدم اول: اهداف‌تان را تعریف کنید.
  • قدم دوم: لیست ایمیل‌تان را مدیریت کنید.
  • قدم سوم: محتوا قانع‌کننده و پیشنهادهای استراتژیک بنویسید.
  • قدم چهارم: بهترین‌های ایمیل مارکتینگ را دنبال کنید.
  • قدم پنجم: یک ESP حرفه‌ای انتخاب کنید.
  • قدم ششم: نتایج را اندازه‌گیری کنید.

 

۴ راز بقا در ایمیل مارکتینگ

اما صرفا طی کردن قدم های بالا باعث کسب نتیجه از ایمیل نمی شود. شما برای کسب حداکثر نتیجه از ایمیل مارکتینگ باید رازهای زیر را به خاطر بسپارید:

اولین راز : طراحی خلاقانه

طراحی و ارسال ایمیل همواره دغدغه عمده افراد و کسب وکارها بوده است. امروز این امر بسیار حیاتی شده است. برای آن که بتوانید خود را با تغییرات تطبیق دهید همواره در طراحی ایمیل خود به این سه نکته توجه کنید:

  • طراحی و استایل‌های ایمیل خود را طوری انجام دهید که در تمامی دستگاه‌هایی که ایمیل در آن باز می‌شود به راحتی نمایش داده شود.
  • در ایمیل‌های خود از انیمیشن استفاده نمایید.
  • استفاده از ویدئو را هم در ایمیل‌های خود قرار دهید.

دومین راز: استفاده از داده‌ها

همیشه به یاد داشته باشید شما با فرستادن ایمیل تازه شروع به کار کرده‌اید و باید از نتایج آماری و داده‌های بدست آمده، بهترین تفسیر را انجام دهید تا بتوانید ایمیل‌ها چه از نظر محتوا و چه مخاطب، شخصی‌سازی شود و این راز موفقیت بسیاری از کسب وکارها در این صنعت است.

سومین راز: مدیریت و رشد لیست ایمیل

هدف هر کسب وکاری بقا در صنعت خود است و برای اینکه بتوانید بقا داشته باشد باید مشتری جذب کند. این قانون هم درباره لیست ایمیل شما صادق است. شما باید همواره در تلاش باشید با روش‌های گوناگون لیست ایمیل‌تان را توسعه دهید. تحولاتی که در این زمینه صورت گرفته در سه دسته قرار می‌گیرد:

  • استفاده از پاپ-آپ‌ها برای توسعه لیست ایمیل
  • استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای توسعه لیست ایمیل
  • استفاده از متدهای جدید opt in برای جذب ایمیل جدید

چهارمین راز: ادغام کانال‌ها

دیگر زمان استفاده از کانال‌ها به صورت تکی گذشته است و شما باید بتوانید کانال‌های ارتباطی مختلف را با هم ترکیب نمایید. دو تحول عمده این حوزه، استفاده از زمان شمار در متن ایمیل و طراحی ایمیل بر اساس موقعیت مکانی خاصی است.

 حالا که با ایمیل مارکتینگ و اهمیت آن بیشتر آشنا شدید، می توانید فایل های زیر را به عنوان منابع تکمیلی مطالعه نمایید و از آن ها برای افزایش موفقیت برنامه های ایمیل مارکتینگ بهره ببرید. این راهنما را بر حسب تجربه خودم را نوشتم. مطالب این قایل شما موارد زیر است:

  1. چطوری یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ انتخاب کنیم؟
  2. چطوری ایمیل مارکتینگ را شروع کنیم
  3. چرا ایمیل ها باز می شوند؟؟؟
  4. ایمیل‌های واقعی را از کجا پیدا کنیم؟؟؟
  5. منظور از بخش بندی در ایمیل چیست؟
  6. چهار نوع  ایمیل کلیدی که همواره باید به خاطر داشته باشید
  7. A/B تست چه چیزهایی را مورد بررسی قرار می دهد؟
  8. اسپم نباشید!!!
  9. اتوماسیون‌سازی ایمیل‌های جدید
  10. ۵ نکته طلایی ایمیل مارکتینگ در تلفن‌های هوشمند
  11. عوامل  طلایی که مخاطبان‌تان را متقاعد به خرید می‌کند!!!
  12. ۷ راهکار عملیاتی برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ
  13. ۲۵ کلید طلایی برای ایمیل مارکتینگ
  14. پنج گام برای تدوین سریع برنامه اجرایی ایمیل مارکتینگ
  15. رازهای ایمیل مارکتینگ از قدرتمندترین بازاریاب : باراک اوباما

 

 

 

ممکن است بپسندید

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.